IDEI NOI SI PROIECTE CONCRETE PENTRU ROMANIA PERFORMANTA

Este intraprenoriatul un mod esențial de a crește o companie?


Este intraprenoriatul un mod esențial de a crește o companie?

Cum recunoști un intraprenor la tine în companie?

Intraprenorii pot transforma în bine compania ta, mai repede și mai eficient, pentru că ei sunt deja motivați, propun soluții noi și sunt maeștrii în a transforma inerția procedurilor în moduri de lucru mai de impact pentru companie.

Atunci când identifici și oferi teren de joacă intraprenorilor compania are șanse să se dezvolte accelerat. În mod natural, într-o companie cu 100 de oameni sunt 5 intraprenori naturali.

Tipologii de Comportamente  intraprenori

Tipologia 1 – Banii nu sunt unitatea de măsură

Principala sursă de motivație a intraprenorilor este să influențeze cu integritate. Ei vor să fie răsplătiți corect pentru munca lor însă nu banii sunt principalul motor de motivație. Recompensa financiară este tabela de marcaj care arată scorul calității jocului intraprenorial făcut.

Tipologia 2 – Gândirea strategică

Intraprenorii gândesc mereu în termeni de: care este pasul următor, ce urmează. Acești agenți ai schimbării sunt foarte angajați în munca lor, foarte clari și coerenți în activitățile și interacțiunile lor. Pentru ei să învețe ceva nou este precum nevoia de oxigen.

Tipologia 3 – De la zero la proiect  

Intraprenorii tind să se gândească la sămânța unei idei timp de câteva zile sau săptămâni între diferite ședințe și conversații. Cu cât se gândesc mai mult cu atât ideea devine mai clară, însă de obicei nu o anunță imediat. Știu că dacă o pun pe masă neșlefuită poate fi repede respinsă.

Tipologia 4 – Gândire vizuală

Este o combinație între brainstorming, mind mapping și design thinking. Doar după o observație extraordinară intraprenorii sunt capabili să formuleze și vizualizeze o serie de soluție. Ei nu acționează impulsiv pe o soluție ci îi oferă spațiu și timp să se cristalizeze și să se dezvolte.

Tipologia 5 – Pivotarea

Pivotarea înseamnă să faci mișcări semnificative , de multe ori curajoase, față de actuala direcție strategică. Intraprenorii au capacitatea mentală să facă mișcări bruște pe direcția mare – de fapt, găsesc căi mai bune de a ajung la scopul final.

Tipologia 6 – Autenticitate și Integritate

Mulți intraprenori au ca valori încrederea și modestia. De multe ori ei au un meta-sens al muncii lor.

Ar putea fi o cultură intraprenorială un mod de a supra-performa competiția? Un motor de inovație.

Noi credem că da. Pentru că una din barierele în dezvoltarea/scalarea companiilor este reprezentantă de lipsa accesului la manageri cu profil intraprenorial. Adică acei oameni care implementează ceea ce fondatorii imaginează. Sau, în multe situații, chiar imaginează viitorul companiei alături de fondatori.

Ce este intraprenoriatul din perspectiva Antreprenoria? Ce este intraprenoriatul?

Intraprenor înseamnă să gândești și să acționezi ca și cum ar fi compania ta. Iar ecuația supra-efortului și supra-implicării se egalizează prin supra-recompensă dacă proiectul/inițiativa produce rezultate financiare pentru companie.

După cum știm foarte bine companiile se devoltă numai și numai dacă oamenii care le compun se dezvoltă. Dar cum crește un om? Din practică, din citit, din vorbit cu alți colegi șamd.

Fondatorii se inspiră de la alți fondatori. Dar oamenii lor cheie (acei manageri cu profil intraprenorial) de la cine se inspiră? Ce modele au? Unde le găsesc?

Atelierele de Intraprenoriat s-au născut din dorința de a oferi un sprijin antreprenorilor. Iar principalul lor sprijin, zi de zi, sunt oamenii lor cheie.

Ce se întâmplă la Atelierele de Intraprenoriat?

Este o serie de întâlniri în care un grup de 15 manageri din companii antreprenoriale (mai mici) merg și au conversații cu manageri din companii antreprenoriale (mai mari). Mergem în vizită la Autonom, FAN Courier, Vivre, 7Card, Startechteam și Bookster și învățăm din situațiile prin care au trecut și evoluția managerilor care au contribuit la construcția acestor companii.

Din ediția anterioară am învățat că acei fondatori care ni se par oameni extraordinari, de fapt, au lângă ei oameni poate la fel de extraordinari. Și oricât de puternic ar fi fondatorul, fără oameni puternici, isteți și devotați nu poate să construiască o companie performantă.

Participanții mai gustă și din cultura organizațională prin aceste vizite. Și învață prin contrast sau prin simpatie cum e acolo și cum este la ei – ce ar putea să schimbe?

Și apropo de schimbare obiectivul nostru este să generăm în rândul participanților dorința de a se întoarce în companiile lor și să inițieze proiecte de schimbare profitabile.

Pentru că învățarea merge mână în mână cu colaborarea … participanții vor începe cu un business networking cocktail de deschidere și vor închide, în vară, cu un garden party alături de 100+ antreprenori și intraprenori.

Rezervă-ți unu din ultimele 3 locuri la Ateliere de Intraprenoriat ediția primăvară 2019 (martie – iunie).

Intraprenoria – cresc intraprenorii, crește România! – www.antreprenoria.ro/intraprenoria

Află ce se întâmplă în comunitate

Abonează-te la newsletter