IDEI NOI SI PROIECTE CONCRETE PENTRU ROMANIA PERFORMANTA

Insights @FairValue – O perspectivă tânără asupra unei industrii bătrâne


Insights @FairValue – O perspectivă tânără asupra unei industrii bătrâne

Cu toții am auzit de industria evaluării. Fie că am avut nevoie de un împrumut la bancă pentru firma noastră, fie că doream să ne cumpărăm un apartament, fiecare dintre noi a interacționat, mai mult sau mai puțin, cu acest domeniu. Dacă, însă, am avea o firmă de evaluare, cum am putea aborda diferite tipuri de clienți? Ce face diferența atunci când abordăm clientul? Acestea sunt câteva dintre întrebările la care tinerii participanți au încercat să răspundă, pentru a crește succesul FairValue.

Insights este un proiect ce încearcă să sprijine companiile din România să inoveze, cu ajutorul noilor generații a căror perspective nu au fost încă influențate de obstacolele pe care poate mulți din noi le-am întâlnit. Acest lucru se face prin procesul de Design Thinking, un proces de inovare cu origini americane, bazat pe o descoperire simplă: Empathy makes for good business. Așa se face că, între 21 și 24 noiembrie 2019, 15 tineri isteți și inovatori au avut curajul de a-și asuma o adevarată provocare: Cum putem atrage mai mulți clienți din domeniul B2B?

Tinerii participanți au ajuns la sediul Romanian Business Leaders după drumuri lungi și obositoare care pentru unii au durat și 12 ore. Atmosfera la începutul evenimentului este una foarte greu de descris: tinerii încep ușor-ușor să se cunoască, fără ca ei să știe poate de la început că, după 4 zile de muncă intensă, se vor transforma din prieteni într-o adevărată familie, o comunitate.

Cel mai așteptat moment de toată lumea avea să înceapă: deschiderea evenimentului. După au început să se obișnuiească cu locul și cu oamenii de lângă ei, tinerii au fost trecuți printr-un crash course în industria evaluării cu scopul ca ei să înțeleagă, măcar sumar, complexitățile unui domeniu atât de vast. Pe fețele acestora se puteau vedea un amalgam de sentimente: nerăbdare, motivare, îngrijorare. Știau că zilele ce aveau să vină le vor oferi frustrări și realizări, momente fericite și pline de stres, știau că aceste zile vor fi o experiență de neuitat.

Ce s-a dovedit un prim pas interesant a fost etapa de interviuri: acești tineri ajunși de peste tot din țară aveau să întâlnească oameni importanți din domeniul de business, cu numeroase experiențe și cunoștințe vaste, oameni de la care ei trebuiau să scoată informații relevante. Aveau ocazia de a vedea ce se întâmplă, de fapt, în spatele marilor uși de sticlă ale companiilor la care unii dintre ei ar fi vrut, poate, să lucreze. Emoțiile primelor contacte cu mediul de business erau acoperite în totalitate de determinarea lor, căci tinerii știau că în acea zi ei nu mai erau elevi sau studenți, ci au devenit designeri, inovatori.

 

După interviuri însă, era momentul să valorifice informația. Cele 5 echipe au început la sediul RBL să caute tipare, să descopere ce simte, de fapt, clientul și să contureze problema reală pe care acesta o avea. Fără îndoială, acest lucru era o muncă intensă, dar care avea să aducă o satisfacție imensă pentru fiecare dintre ei. Așa se face că, alături de angajații și managementul FairValue, după ore de discuții, povești despre clienți și pe alocuri dezbateri, însoțite de hărți ce descriau sentimentele și experiențele celor intervievați, fiecare dintre ei a venit cu un Point of View: cine este clientul nostru, ce își dorește și de ce nu a putut să-și împlinească această dorință. Acest pas a fost definitoriu pentru următoarea etapă așteptată de foarte mulți dintre ei: Ideația.

Ideile au început să curgă asemenea unor cascade, unele mai realiste altele cu totul science-fiction. Uitându-te pe pereții, puteai vedea cum fulgerător dispărea albul pereților și era înlocuit de culorile post-it-urilor cu idei. Atmosfera era atât uimitoare cât și intimidantă. Fie că facilitatorii le dădeau resurse infinite pentru ideile lor sau le impuneau constrângeri aparent distrugătoare, participanții nu se opreau, nici măcar o clipă, din a scrie.

Ideile, însă, nu sunt utile nimănui daca nu sunt puse și în practică. Tocmai de aceea tinerii aveau să se avânte și mai mult în lumea design-ului. Acum era momentul pentru ei  să transforme acele idei în realitate și să înceapă să construiască soluții. Prin îmbinarea mai multor idei pe care aceștia le-au avut, participanții aveau să aducă la viață proiectele lor. Discutând prototipurile lor cu fondatorii FairValue, aceștia au modificat, eliminat și adăugat la soluțiile lor ore întregi. O combinație de frustrări și bucurii au definit această etapă, etapa în care au înțeles cu adevărat ce înseamnă design-ul.

La final, după ce toate soluțiile erau pregătite, a venit și etapa finală: prezentarea lor în fața fondatorilor FairValue. La fiecare eveniment Insights, pitch-ul a fost întotdeauna o perioadă emoționantă. Culminarea atâtor zile de muncă continuă, a atâtora idei și descoperiri, era momentul în care tot ce s-a întâmplat pe parcursul a 4 zile avea să se materializeze. De la reorganizarea structurii operaționale la parteneriate și desene animate, acea oră de pitch-uri a fost plină de râsete, inspirație și momente ce au oferit ocazia de a zice: Aha!

Odată cu finalizarea pitch-urilor venea momentul cel mai detestat atât de participanți cât și de echipa Insights: plecarea. După îmbrățișări strânse, vorbe de încurajare și glume despre ce s-a întâmplat până atunci, tinerii au fost nevoiți să se întoarcă acasă, alături de toată experiența aceasta nouă și provocatoare a proiectului.

“Am fost un pic circumspect înainte de a începe proiectul. Mă întrebam cum o să funcționeze treaba asta dar odata ce i-am cunoscut mi-am dat seama că lucrurile sunt diferite. Este un proiect special, este un alt mod de a privi organizația. Un alt mod de a privi structura internă, fluxurile interne și este o foarte bună sursă de idei noi, idei fresh. Plec cu un sentiment de mulțumire. De bucurie defapt fiindcă am avut ocazia să îi cunosc pe acești tineri cu atât de multe idei și atât de bune.  Unul din avantaje este că stai în cameră cu niște tineri cu mintea limpede, clară și nu ai cum să nu rămâi cu niște idei foarte bune. Nu apelezi la consultanți diverși, pur și simplu ești în mijlocul problemei și îți intră mult mai bine în sânge ceea ce trebuie să faci. Ne-au dat foarte multe idei și ne-au clarificat destul de multe aspecte pe care le aveam blurate.” (Laurențiu Stan, Partener @FairValue)

FairValue a implementat în următoarea lună 3 dintre soluțiile propuse, precum introducerea unui live chat, alte 3 fiind în curs de implementare, precum reorganizarea operațională. Și pentu ei experiența a fost una intensă, însă finalul a compensat pentru tot efortul depus. Tu ești pregătit să schimbi viitorul companiei tale? Noi da! Deci cum te putem ajuta?

Dă-ne un email la alin.apostu@rbls.ro și hai să vedem ce putem face împreună pentru organizația ta.

Află ce se întâmplă în comunitate

Abonează-te la newsletter