IDEI NOI SI PROIECTE CONCRETE PENTRU ROMANIA PERFORMANTA

PROFIL DE MEMBRU – Aura Icodin (Centrul de Limbi Străine A_BEST) și bucuria conexiunii reale cu oamenii de diverse naționalități


PROFIL DE MEMBRU – Aura Icodin (Centrul de Limbi Străine A_BEST) și bucuria conexiunii reale cu oamenii de diverse naționalități

Ce îți  dorești  să  știe  despre  tine  colegii din RBL?

Aura  Icodin  este  o  persoană  de  litere, care  de-a  lungul  anilor  a  ajuns  să  lucreze cu  cifrele.  Mă autodefinesc prin  antreprenoriat și educație.  De ce  educație?  Pentru  că  la  bază  sunt  profesoară  de  limba  engleză  și  am  activat  la  catedră  peste  zece  ani.  De  ce  antreprenoriat?  Pentru  că  la  finalul  anului  2008,  în  plină  criză  la  acel  moment,  am  pus  bazele  Centrului  de  Limbi  Străine  A_BEST,  unde  ajutăm  companiile  naționale  și  multinaționale  în  procesul  de  internaționalizare.  Cum  facem  lucrul  acesta?  Le oferim  cursuri  de  limbi  străine  pentru  angajați,  cu  preponderență  limbile  engleză,  franceză  și  germană.  Totodată,  venim  în  întâmpinarea  companiilor  cu  servicii  de  traducere  scrisă  și  audit  lingvistic.

Cine  sunt  oamenii  care  te-au  inspirat  în  viață  și  de  ce? 

Ca  om,  un  rol  foarte  important  în  dezvoltarea  mea  l-a  avut  profesoara  de  limba  latină  din  liceu,  care  m-a  antrenat  pentru  succes.  Am  fost  patru  ani  la  rând  olimpică  națională  la  limba  latină.

Ca  antreprenor,  admir  foarte  mult  doi  antreprenori  din  România, pe  domnul  Felix  Pătrășcanu  și  pe  domnul  Wargha  Enayati.

Ce  întrebare îți adresezi  cel  mai des? 

Cel  mai  des  mă  întreb: “Cum  aș  putea  să  fac  lucrurile  mai  repede,  dar  totodată  mai  bine?”  Dacă  faci  lucrurile  doar  repede  și  prost  nu  este  în  regulă.  Dacă  le  faci  bine,  dar  lent,  iarăși  nu  este  în  regulă.

Cum  menții  echilibrul  între  viața  personală  și  de  business? 

Nu  am  o  rețetă,  merg  de  foarte  multe  ori  pe  sârmă,  în  acest  aspect.  În  urmă  cu  patru  ani,  viața  mea  a  luat  o  turnură  foarte  frumoasă,  apărând  fiul  meu,  Vladimir.  În  mod  practic,  90%  din  timpul  meu  liber  îi  este  alocat.  În  mod  paradoxal,  ca  mamă  antreprenor,  pentru  mine  pandemia  a  venit  cu  câteva  beneficii.  Îmi  place  să  văd  foarte  mult  părțile  bune  ale  lucrurilor.  Pentru  mine  a  fost  foarte  bun  sistemul  de  ”work  from  home”,  mi-am  mutat  biroul  în  locuința  mea  cu  totul.  Am  putut  îmbina  toate  lucrurile,  am  făcut  față  cu brio  și  am reușit  să  obțin  un  echilibru.

Ce  servicii  oferă  Centrul  de  Limbi  Străine  A_BEST?   

În  proporție  de  70%,  activitatea  noastră  este  reprezentată  de  organizarea  de  cursuri  de  limbi  străine  pentru  diverse  corporații,  cu  preponderență  pentru  limbile  engleză,  franceză  și  germană.  Oferim  totodată  cursuri  de  limba  română  pentru  expați,  servicii  de  traducere  și  de  interpretariat  și  servicii  de  audit  lingvistic.  Avem  și  servicii  secundare  –  organizăm  cursuri  pentru  copii  și  adolescenți.

Cum  v-ați  adaptat  la  situația  generată  de  Covid-19  și  ce  lecție  majoră  ai  învățat  navigând  compania  prin  pandemie?

Începând  din  12  martie  2020,  am funcționat  100%  online,  inclusiv  echipa  administrativă.  După  perioada  de  degringoladă  din  martie  și  aprilie,  a urmat  în  cursul  anului  2020  o  perioadă  de  adaptare,  iar  în  2021  am  avut  chiar  o  perioadă  de  dezvoltare  și  de  creștere  și  ne-am  extins  serviciile  la  nivelul  întregii  țări.  În  ultimele  luni,  am  început  să  integrăm  în  grupele  noastre  și  cursanți  din  alte  țări.  Lucrăm  cu  companii  multinaționale  care operează  și  în  țările  din  apropiere,  precum  Cehia,  Bulgaria  și  Polonia.

Înainte  de  pandemie,  ne  consideram  veșnic  musafiri  la  sediul  companiilor, în  special la  sediul  celor  din  zona  Pipera,  pentru  că  este  cunoscut  că  acolo  sunt  foarte  multe  companii  multinaționale  localizate.  Transformarea  cursurilor  și  livrarea  lor  online  au  venit  la  pachet  cu  două  avantaje  foarte  mari.  Din  punctul  de  vedere  al  actului  didactic,  a  crescut  calitatea  cursurilor,  pentru  că  trainerul  are  la  dispoziție  non-stop   biblioteca  virtuală,  instrumente  de  lucru  precum  whiteboard,  diverse  aplicații  și  posibilități  de  a  utiliza  gamification  în  cadrul  cursurilor.  Unul  dintre  cursanții  noștri  a  spus  la  un  moment  că îi  place  foarte  mult  că  acum  o  poate  da  pe  profesoară  mai  tare  sau  mai  încet 🙂   Este  foarte  important ca la  cursurile  de  limbă  străină  să auzi  foarte  bine.  Un  alt  mare  beneficiu  este  că  avem  posibilitatea  să  reunim  în  sălile  virtuale  cursanți  de  peste  tot   din  România.  Companiile  au  eficientizat  foarte  mult  costurile  în  această  perioadă.  În  cei  doi  ani  de  pandemie,  noi  am  livrat  peste  18.000  de  ore  de  curs  de  limbi  străine  și  ne-am  convins  că  există  foarte  multe  avantaje  ale  acestui  sistem  de  predare.

Din  ce  zonă  de  business  vin  cursanții  și  în  ce  domenii  activează  companiile  pentru  care  lucrează?

În  cei  peste  13  ani  de  când  suntem  pe  piață,  am  lucrat  cu  aproape  400  de  entități  –  companii  multinaționale,  instituții  și  ambasade.  Clienții  noștri  sunt  preponderent  companii  multinaționale  din  FMCG,  retail,  farma,   asigurări și  banking.  Cursanții sunt,  în  general,  persoane  care  activează  la  birou, de  multe  ori  sunt  din  middle  și  top  management.

Dincolo  de  profit,  de  ce  există  compania  ta,  care  este  sensul? 

Ne-am  dorit  să  creăm  un  mediu  profesionist  și  prietenos  pentru  cursanți.  Punem  foarte  mare  preț  pe  eficientizarea  timpului  și  banilor  investiți  în  aceste  cursuri,  în  procesul  de  training  și  dorim  să  maximizăm  investiția   clienților  noștri.

Ce  îi motivează  pe  cursanții  expați?  De ce  ar  vrea  să  învețe  limba  română,  dacă  vor  sta  câțiva ani  în  România  și  apoi  vor  pleca?

Este o formă  de  respect  din  partea  expaților  pentru  țara  în  care  ajung  să  lucreze.  Acesta  este  motivul inițial  cu  care  ei  pornesc  la  drum, dar  de  foarte  multe  ori,  spre  finalul  trainingului,  ajung  să  spună  că  le  place  limba,  că  s-au  îndrăgostit  de  România  și  că  apreciază  foarte  mult  țara  noastră.

Expații  cu  care  am  lucrat  de-a  lungul  timpului  sunt,  în general,  persoane  din  top  management,  care  vin  în  România  cu  mandate  pe  perioade  de  cele  mai  multe  ori  determinate,  cunoscute  în  avans, între  1  și  4  ani.  În  pachet,  pe  lângă  alte  beneficii,  ei  au  incluse  și  aceste  cursuri  de  limba  română,  care  de  cele  mai  multe  ori  cuprind  și  elemente  de  cultură  și  civilizație  română.

Care  sunt  planurile  de  continuitate  a  afacerii? 

Mă  consider  un  antreprenor  responsabil.  Indiferent  cât  de  mare  sau  cât  de  mică  este  o  companie,  este  foarte  important  să  poată  merge  mai  departe,  chiar  dacă  pentru  un  timp  antreprenorul  are  o  problemă  și  nu  poate  fi  acolo.  Din  acest  motiv,  încă  din  2015,  noi  ne-am  certificat  serviciile  prin  sistemul  de  managementul  calității  oferit  de  TUV  Sud.  Pun  foarte  mare  preț  pe  tot  ce  înseamnă  proceduri.  Desigur  că  suntem  extraordinar  de  flexibili,  dar  procedurile  de  lucru  sunt  esențiale,  mai  ales  în  contexte  precum  cel  pe  care  îl  parcurgem  cu  toții.  Consider  că  întotdeauna  este  esențial  să  avem  în  mânecă  planul  B,  pe  care  antreprenorul  să  îl  gândească  și  să  îl  discute  cu  echipa.

De ce ai ales să devii membru RBL?  Care  simți  că  va  fi  contribuția  ta  într-o  comunitate  precum  RBL?

Nimic  bun  nu  poate  fi  făcut  de  unul  singur.  Fac  parte  la  acest  moment  din  zece  organizații  de  business  și  încerc  să  fiu  cât  mai  activă.  Îmi  place  foarte  mult  forța  comunității, în general.  Primul  meu  contact  cu  RBL  a  fost  în  noiembrie-decembrie  2019,  când  am  participat  la  programul  Antreprenoria,  în  calitate  de  cursant.  A  fost  una  dintre  cele  mai  bune  decizii  pe  care  le-am  putut  lua  pentru  mine,  ca  antreprenor.  Conexiunile  cu  colegii  din  grupă  de  la  acel  moment  m-au  ajutat  efectiv  să  trec  cu  bine  peste  momentul  martie  2020.  Probabil  că  nimic  nu  este  întâmplător  în  viață  –  de  ce  am  participat  eu  la  acele  cursuri  și  am  legat  acele  prietenii  cu  acei  antreprenori  deosebiți  care  mi-au  fost  colegi?! 😊

În  cadrul  RBL,  mă  atrag  foarte  mult  programele  SuperTeach  și  Merito,  deoarece  sunt  în  zona  mea  de  educație.  Vreau  să  dau  înapoi  către  societate  ce  am  învățat  de-a  lungul  timpului,  în  zona  de  creștere  a  competențelor  profesorilor  din  România.

Cum  ar  trebui  să  fie  România  în  care  copilului  tău  să  îi  placă  să  trăiască?

Este  o  Românie  în  care  oamenii  să  încerce  să  fie  un  pic  mai  buni  și  să  încerce  să  se  cunoască  un  pic  mai  bine  unii  pe  alții.  Mă  refer  inclusiv  la  relațiile  dintre  colegi  și  la  relațiile  dintre  partenerii  de  business.  Oamenii  tind  să  nu  își  mai  acorde  interes  foarte  mult  la  nivel  personal.  Aș  dori  o  Românie  în  care  relațiile  să  nu  mai  tindă  să  devină  artificiale,  să  meargă  cât  mai  mult  spre  natural  și  spre  o  conexiune  reală  între  oameni.

Ce  te  preocupă  puternic  legat  de  societate  și  ce  intenționezi  să  faci?

În  special  în  perioada  2015-2019,  am  oferit  workshop-uri  gratuite  profesorilor  de  limbi  străine  din  cadrul  colegiilor  și  școlilor  din  București,  cu  ajutorul  echipei  de  traineri  A_BEST.  Sperăm  să  continuăm  aceste  demersuri.

Află ce se întâmplă în comunitate

Abonează-te la newsletter