IDEI NOI SI PROIECTE CONCRETE PENTRU ROMANIA PERFORMANTA

6 moduri creative prin care tinerii români vor să-și rezolve procrastinarea


6 moduri creative prin care tinerii români vor să-și rezolve procrastinarea

(1) O aplicație care te încurajează să fii concentrat pe ce ai de făcut, oferindu-ți recompense pentru că nu folosești telefonul mobil, prin care hrănești și interacționezi cu un cățeluș virtual (Bobi Pet), (2) o aplicație care conectează rapid utilizatorii cu pasiuni și interese similare și le permite să alcătuiască și să urmărească liste comune de “to do” (Buddy Up), (3) o aplicație de organizare a sarcinilor, personalizată cu profilul, stilul personal de învățare și calendarul, (4) o serie de podcast-uri în care influenceri și oameni de succes vorbesc despre cum au trecut peste propriile procrastinări (Daily Insights), (5) o pagină de Instagram cu informații și resurse care trezesc nevoia tinerilor de a fi productivi (ideIQs) și (6) un program de dezvoltare personală adaptat la tipurile de procrastinatori pentru a-i ajuta să-și depășească problema (Pro(active)crastination) sunt cele șase soluții generate de 18 tineri în cadrul bootcamp-ului Insights online din 9-15 aprilie despre CUM PUTEM AJUTA TINERII SĂ COMBATĂ PROCRASTINAREA.

Din mai multe teme propuse de către tinerii din comunitatea națională a proiectului Insights, de la cum putem să sprijinim companiile să treacă peste perioada dificilă până la cum putem sprijini sistemul de educație să facă tranziția la online a fost aleasă provocarea legată de procrastinare. Tinerii au ales ca temă principală procrastinarea datorită amplorii pe care o are și efectelor pe care le produce în viața lor precum: anxietate (care era deja crescută datorită contextului generat de Covid-19), stres, instabilitate emoțională, încrederea în sine și percepția realității, lucru confirmat și de studii precum acesta. Amploarea fenomenului este confirmată și de un studiu făcut de Asociația Psihologică Americană care atestă că până la 90% dintre tineri procrastinează în legătură cu activitățile legate de școală și teme.

“Tinerii au o capacitate mare de a empatiza și a înțelege provocări complexe, mai ales că sunt direct afectați de contextul actual. Totodată au și un puternic spirit antreprenorial prin care își doresc să rezolve provocări reale iar aceste lucruri au contribuit la succesul proiectului. Tinerii au propus și au început să implementeze deja soluțiile propuse de ei pentru a combate procrastinarea. Ne așteptăm și la un business care să iasă de aici în curând. ” – a declarat Mălin-Cristian Ungur, unul din tineri și coordonatorul evenimentului.

 

Cum au fost generate soluțiile   

Organizați în 6 echipe de câte 3, tinerii de 16-21 ani au început cu primul pas din design thinking – înțelegerea problemei direct de la cei care se confruntă cu ea. Tinerii au făcut peste 50 de interviuri și au înțeles diferitele cauze ale problemei, sentimentele și consecințele negative pe care le aduce procrastinarea. Când au sistematizat și organizat informațiile, observațiile și emoțiile captate, tinerii au început să vadă ce au în comun procrastinatorii, care sunt tipologiile lor comportamentale și le-au grupat în clustere de oportunități.

Odată definită corect problema, în faza de ideație, cei 18 tineri au generat peste 200 de idei pentru a o rezolva. Le-au produs, imaginându-și inclusiv că au constrângeri legate de lipsa internetului sau accesul la resursele Instagram. A rezultat o paletă diversă de soluții, de la fezabile la irealizabile și de la banale la inovatoare. Cele mai bune idei au fost transformate apoi în concepte și soluții concrete. Timp de 3 zile, cele 6 echipe și-au dezvoltat conceptul pentru a rezolva problema dată. Soluțiile au fost apoi îmbunătățite prin mai multe runde de feedback venite de la viitori utilizatori, facilitatori și de la celelalte echipe. Azimutul constant a fost ca prototipul soluției să răspundă provocării și nevoii de piață validate de aceștia.

În ultimul pas, tinerii și-au prezentat ideea într-o prezentare de 5 minute, au descris ce face soluția, care este feedbackul primit de la viitorii utilizatori și planul de acțiune pentru dezvoltare.

 

DESPRE INSIGHTS

Din 2018, Insights generează soluții inovatoare la probleme concrete de business ale companiilor din România, folosind abordarea descrisă în cazul temei procrastinării. Până acum am desfășurat 8 bootcampuri la nivel national cu provocări venite din diferite industrii precum: HORECA, medical, fitness, avocatură, consultanță și evaluare de active, atât din zona de Business-to-Consumer dar și Business-to-Business. Printre companii se numără CityGrill Restaurants, FairValue, Junior&Family Dental Center, BodyShape Transformation, Grecu și Asociații cu feedbackuri foarte bune precum: “Pentru noi a fost una dintre cele mai bune investiții pe care le-am făcut în anul 2018” – a declarat Daniel Mischie, CEO-ul CityGrill Restaurants. Mai multe informații, testimoniale și rezultate aici.

Tinerii participă voluntar, învață metoda design thinking, au un teren de joacă în care să își antreneze creativitatea, învață să relaționeze cu oameni de afaceri și înțeleg în profunzime nevoi concrete de business.

Află ce se întâmplă în comunitate

Abonează-te la newsletter