9SOS – 021.9789 – primul sistem privat integrat de asistență pentru persoanele afectate de COVID-19, suspecte, izolate sau aflate în carantină

9SOS este primul sistem privat integrat de telemedicină din România, care oferă servicii de asistență și suport persoanelor afectate de COVID-19, la numărul de asistență 021.9789. Este o soluție complexă și completă care are funcțiuni de înscriere, triere, evaluare și monitorizare a celor afectați de COVID-19.
Serviciul este gratuit, Telekom este operatorul de telecomunicații partener, apelul la 021.9789 nu are costuri suplimentare și poate fi efectuat de către orice cetățean român, din orice rețea fixă sau mobilă, de pe teritoriul României sau din afara granițelor.
Proiectul pornit la inițiativa a doi antreprenori români, Gabriel Aftenie si Marius Țapu, cu sprijinul și implicarea comunității Romanian Business Leaders (RBL), răspunde apelului lansat de către Președintele României mediului de afaceri. Platforma construită propune o soluție care diminuează încărcarea spitalelor, medicilor de familie, Direcțiilor pentru Sănătate Publică (DSP) și Inspectoratului pentru Stări de Urgență (ISU), prin sistematizarea și automatizarea contactului cu persoane afectate de COVID-19, izolate sau aflate în carantină.
În contextul în care numărul persoanelor infectate, suspecte și aflate în carantină este în creștere, iar spitalele sunt supraaglomerate și le sunt alocate un număr mare de persoane, serviciul 9SOS ajută la diminuarea încărcării sistemului medical prin sistematizarea și automatizarea contactului cu persoane afectate de COVID-19 prin trierea și asistența lor cu ajutorul numărului scurt 021.9789.
Pentru a evita suprasolicitarea centrelor de triaj – ceea ce ar duce la îngreunarea procesului de diagnosticare al persoanelor infectate și la creșterea riscului de contaminare și infectare a populației sănătoase -, serviciul 9SOS oferă o platformă ce fluidizează procesului de triaj, direcționează traficul și monitorizează cazurile înregistrate la numărul 021.9789, prin colaborarea mai multor entități, în baza unui parteneriat public- privat.
Întregul proces are loc la distanță, protejând astfel factorul uman prin descentralizarea sistemelor de preluare a comunicațiilor cu persoanele afectate. În plus, sistemul degrevează statul de cheltuieli cu tratamentul cazurilor în cadru spitalicesc și de costuri de dezvoltare, de la zero, a unor sisteme de software care ar fi operaționale în decursul a câteva săptămâni sau luni, la nivelul de complexitate necesar.
Palierele de suport oferite de 9SOS pentru cei afectați de COVID-19 sunt:
– Call center-ul medical care face înregistrarea celor care apelează 021.9789, îi triază și le întocmește o fișă situațională, pe baza celor declarate de persoana care apelează. În funcție de categoria de risc care i-a fost alocată de, persoana va fi direcționată către un medic de specialitate, medic de familie, ISU sau DSP, în funcție de situație. În plus, serviciul 9SOS oferă și monitorizarea cazurilor. Practic, atunci când închide telefonul, persoana afectată de COVID-19 primește o recomandare și rămâne într-un sistem de monitorizare până la dispariția definitivă a riscului.
– Call Center-ul social care oferă suport emoțional sau logistic pentru persoanele peste 65 de ani, cu diverse dizabilități sau singure și care, în funcție de situație, îi direcționează către autoritățile abilitate sau grupuri de suport civic.
Gestionarea procesului se face prin Call Center CRM, integrat cu platforme de Telemedicină și Asistență Socială. Tot lanțul de înregistrare, evaluare și îngrijire este integrat, cu trasabilitate cap‐la‐cap, astfel încât pot fi înregistrate toate apelurile.
Sistemul funcționează în condiții stricte de GDPR – Date Sensibile cu Caracter Special, cu anonimizarea lor conform reglementărilor GDPR și vor respecta complet condițiile impuse de securitate, complexitate și scalabilitate.
Platforma 9SOS va fi încredințată statului român cu drept de utilizare în mod gratuit, pe perioada stării de urgență și minimum 3 luni după incheierea acesteia.
Este în proces de dezvoltare website-ul www.9sos.ro, unde vor fi disponibile informații despre beneficiarii acestei platforme de telemedicină, documente și modele de declarații.
Proiectul este deschis pentru colaborarea cu alte entități care doresc să implementeze soluția la nivel local.
Parteneri și colaboratori
Soluția este pusă la dispoziție gratuit de către inițiatori și comunitatea RBL, împreună cu o echipă operativă formată din experți Call Center, platformă Telemedicină, Cybersecurity, ingineri comunicații mobile și speciale, analiști de sisteme software, specialiști în comunicare. Fiecare participant contribuie cu resurse diverse, integrarea acestora fiind realizată de către Asociația Open Knowledge, cu susținerea RBL, împreună cu EvoMed (CRM folosit în telemedicine), Bright Communication (serviciul Call Center), EvoGPS (infrastructura informatică), Asociația Salvarea București (voluntari cu pregătire medical) și multe alte entități private.
Fundația Romanian Business Leaders este o comunitate de antreprenori, manageri și profesioniști români din diverse domenii uniți de dorința de a contribui la un bine public dincolo de interesele de companies sau industrie. Credem că România va fi o țară mai bună pentru business când va deveni o țară mai bună pentru oamenii ei.
Contact PR & Comunicare, Georgeta Dinu, 0722.322-860, georgeta.dinu@9sos.ro.