Barometrul Bunei Guvernari, trimestrul III: Coruptia ramane principala problema nerezolvata in administratia publica, scade capacitatea de implementare si creste transparenta
A doua editie a Barometrului Bunei Guvernari – rezultat al proiectului Romanian Business Leaders Watchdog – continua sa reflecte perceptia generala defavorabila a liderilor din companiile din Romania cu privire la performanta, transparenta si competenta principalelor autoritati publice din Romania.
In trimestrul III din 2012, se remarca, totusi, imbunatatiri de perceptie, cele mai vizibile fiind in privinta transparentei autoritatilor, potrivit celor 157 de lideri care au contribuit la Barometru – in crestere cu 10% fata de prima editie.
Pe de alta parte, Barometrul reflecta scadere si stagnare in perceptia pozitiva legata de capacitatea de implementare a autoritatilor, respectiv de finalizare sau aplicare a legilor, strategiilor si proiectelor pe care le promoveaza. Iar coruptia continua sa ramana problema majora in toate institutiile.
Ministerul Finantelor Publice continua sa fie cea mai bine cotata autoritate publica din Romania, doar in termeni de eficienta si rezultate in lupta anticoruptie fiind depasita de Ministerul Administratiei si Internelor.
La polul opus, cel mai slab rezultat il inregistreaza Ministerul Transporturilor, perceput ca fiind cel mai corupt si mai putin eficient.
Raportul complet este disponibil aici.
Barometrul Bunei Guvernari a fost realizat in interiorul comunitatii Romanian Business Leaders, in parteneriat cu GfK Romania, in perioada 1-15 octombrie. Raportul contine masuratorile aferente trimestrului III din 2012, respectiv lunile iulie, august si septembrie si o comparatie a evolutiei lor fata de primul barometru, publicat in septembrie 2012 si care a masurat perceptia liderilor in trimestrul II din 2012, respectiv lunile aprilie, mai si iunie.
Cercetarea are o periodicitate trimestriala si va urmari tendintele de imbunatatire sau deterioare in timp a indicatorilor analizati pentru a da masura performantei guvernantilor si pentru a reflecta modul in care au actionat asupra zonelor care necesita corectie pentru a ridica performanta.