IDEI NOI SI PROIECTE CONCRETE PENTRU ROMANIA PERFORMANTA

Credința că un alt tip de învățământ există m-a adus la SuperTeach


Credința că un alt tip de învățământ există m-a adus la SuperTeach

De mai bine de 4 ani, asociația SuperTeach și-a propus să inspire profesorii din România să aplice principiile si intrumentele unei mentalități deschise în relația cu elevii și cu colegii de școală. Astăzi, comunitatea SuperTeach numără peste 30.000 de profesori care au participat de-a lungul timpului la conferințele și webinariile asociației, dintre care 618 absolvenți ai cursului de Mentalitate Deschisă în Educație și 51 de facilitatori. Dar ce impact au aceste cursuri și evenimente asupra profesorilor și, mai mult, ce impact au asupra procesului educațional? De ce este nevoie de schimbarea mentalității în educație pentru o transformare reală a sistemului de învățământ?

”Cursul de Mentalitate Deschisă în Educație ar trebui să fie o bază pentru dascăli”

Florina Grozavu, 38 de ani, este profesoară în învăţământul primar la Şcoala Gimnazială „Nicolae Titulescu“ din Călăraşi și facilitator mentalitate Deschisă în Educație. Într-un amplu interviu oferit ziarului adevărul, dascălul spune că cea mai mare realizare a sa este faptul că, dincolo de a-i ajuta pe elevi să înveţe şi a le insufla dragostea pentru disciplinele şcolare, îi vede, îi ascultă şi încearcă să îi înţeleagă pe cei mici.  Chiar şi în perioada grea, a lecţiilor online, ea a încercat să construiască o comunitate mică, alături de copii şi de familiile lor. La rândul ei mamă a doi băieţi, Floriana este o persoană în continuă descoperire şi dezvoltare profesională, implicată în proiecte de voluntariat pentru comunităţi defavorizate din judeţul Călăraşi.

”Cursul de Mentalitate Deschisă în Educație este un curs revoluţionar, care ar trebui să fie o bază pentru debutanţi, dar nu numai. Acest program a reprezentat pentru mine o transformare extraordinară asupra modului în care mă vedeam şi mă raportam la ceilalţi, asupra modului în care îi vedeam pe ceilalţi şi acţionam”, spune Floriana Grozavu, în acest interviu.

”Azi elevii vin de plăcere la școală”

La rândul său, Mirabela Lojniță, profesor de biologia la Liceul Teoretic Băneasa din localitatea Băneasa, județul Constanța, a aflat despre SuperTeach în 2019, când cerceta aspectele care determină elevii să vină cu plăcere la școală. Căutările au adus-o la conferințele SuperTeach, unde a rezonat imediat cu mulți alți profesori din România, dornici să progreseze și să perfecționeze actul educațional – asemeni ei. “La aceste conferințe, colegii profesori și directori ne împărtășeau ce anume funcționa și ce nu în cazul lor, iar elevii ne ofereau feedback real, dar și sugestii personale. Astfel, am aflat despre cursul de Mentalitate Deschisă în Educație, pentru care am aplicat imediat cum am avut ocazia, adică în toamna lui 2019.  “După cursul de mentalitate deschisă de la SuperTeach m-am întors în școală cu o baghetă magică, gata să fac minuni. Azi, elevii vin de plăcere la școală”, punctează dascălul într-un interviu pentru edupedu.ro

“Un profesor trebuie să fie, dincolo de toate, om, apoi dascăl”

Loredana Ciocoiu este profesor de istorie și educație socială în orașul Sânnicolau Mare din județul Timiș. A intrat în învățământ în 2012, iar din 2014 predă istoria la Școala Gimnazială nr. 1 Theodor Bucurescu din același oraș. “Cumva așa m-a dus drumul. Însă cei care m-au motivat, de fapt, au fost copiii mei. Am început să-mi construiesc cariera ușor diferit. Primul meu job a fost cel de mamă”, mărturisește Loredana. După câțiva ani la catedră, credința că „un alt tip de învățământ există” a fost cea care a determinat-o pe Loredana să caute diverse cursuri de formare și dezvoltare profesională. În 2019, o altă colegă de breaslă i-a recomandat cursul de Mentalitate Deschisă în Educație, oferit de SuperTeach. Și deși recunoaște că a fost sceptică inițial, după ce l-a urmat, a concluzionat că acesta s-a dovedit a fi acel curs care a făcut-o să înțeleagă că “un profesor trebuie să fie, dincolo de toate, om, apoi dascăl”. A înțeles, astfel, că morală ținută unui elev nu-i va rezolva problema acelui copil. Că ea însăși nu trebuie să fie văzută ca un profesor bun, ci să fie un dascăl bun. Că educația nu are nevoie de imagini, ci de suflete. Interviul oferit de Loredana Ciocoiu jurnaliștilor de la edupedu.ro poate fi lecturat  aici

Află ce se întâmplă în comunitate

Abonează-te la newsletter