IDEI NOI SI PROIECTE CONCRETE PENTRU ROMANIA PERFORMANTA

Profesor român în Japonia: “Restabiliți demnitatea profesorilor și lucrurile se vor schimba”


Profesor român în Japonia: “Restabiliți demnitatea profesorilor și lucrurile se vor schimba”

O economie performantă are la bază un sistem de educație de calitate, al cărei rezultat sunt viitori angajați pregătiți pentru meseriile secolului 21, oameni cu inițiativă, responsabili, creativi, care știu să lucreze în echipă. Iar transformarea educației din România este stâns legată de schimbarea mentalității profesorilor și de restabilirea statutului profesorilor din România. Fără aceste două elemente, școala românească nu va reuși să se schimbe și să crească elevi, viitori angajați, care să ducă Româia acolo unde îi este locul. Acesta a fost mesajul primei conferințe SuperTeach din acest an, ”Revoluția Mentalității în Educație – Toți pentru unul și unul pentru toți”. Organizată în parteneriat cu RePatriot, conferința a adus împreună dascăli români din diaspora, experți în educație și antreprenori care, alături de cei 1.250 de profesori participanți la eveniment, au căutat soluții adoptate în învățământul altor țări, aplicabile și în România.

Japonia a înțeles că dacă nu are grijă de copii, nu are cum să fie la standardul la care este acum această țară. Iar profesorul în Japonia se află pe cea mai înaltă treaptă a pozițiilor sociale. Nu exagerez când spun că oamenii aproape fac plecăciuni în fața mea când le spun ce profesie am”, a punctat Teodor Niță, profesor de fizică la un liceu internațional din Tokyo, din experiența sa ca profesor în Japonia, plecat din țară în urmă cu 11 ani. ”Restabiliți demnitatea profesorilor, așa cum au făcut Japonia și Finlanda, și lucrurile se vor schimba” – a fost mesajul său către societatea românească. Profesorul a recunoscut că șocul social a fost uriaș când s-a mutat în Asia: ”Aici nu faci nimic singur, totul se face în echipă, iar copiii sunt învățați de mici să se întrebe tot timpul ce pot face ei pentru ceilalți, pentru școală, pentru societate. Și profesorii au aceeași mentalitate”.

Profesor român în SUA: “Lucrul în echipă este cel mai fructuos, în special pentru elevi”

La rândul său, Aura Imbarus, profesor de limba engleză în California, SUA, le-a recomandat dascălilor din România să fie mai deschiși la colaborare: ”profesorii din țară nu au învățat pe deplin că lucrul în echipă este cel mai fructuos, în special pentru elevi, dar și pentru dezvoltarea actului educațional. Este extrem de important să înțelegem că doar din schimbul de experiență vom deveni mai bogați și vom putea face mai multe comparații între sistemele de învățământ”. De asemenea, ea a recunoscut că în fiecare zi face ore suplimentare cu elevii săi – fie pentru ridicarea nivelului la materia pe care o predă, fie consiliere personală, emoțională. ”Nu știu dacă copiii iubesc școala, dar știu sigur că mă iubesc pe mine”, a completat Imbarus.

În acest context, Dragoș Anastasiu, co-fondator SuperTeach, i-a încurajat pe dascălii români să fie ”rebeli”, să gândească soluții în afara curriculei: ”Este în mâinile voastre să faceți schimbarea, voi sunteți față în față cu copiii, iar jumătate din timpul petrecut cu ei ar trebui să fie dedicat măreției din fiecare copil – să îi învățați să lucreze în echipă, să le pese, să aibă inițiativă și încredere”. ”Schimbarea sistemului începe cu fiecare dintre noi, noi suntem sistemul”, a punctat și Felix Pătrășcanu, co-fondator al asociației SuperTeach

Dacă vrem să construim o țară sănătoasă, profesorii trebuie să fie tot ce dă mai bun o societate, iar noi la SuperTeach credem că nu există o meserie mai importantă decât cea a profesorului. De aceea vom face tot ce ține de noi ca dascălii să fie respectați pe măsura importanței lor în societate. În aceeași timp, este important să facem și școala iubibilă pentru a ne ține copiii aproape de educație și de țară”, a menționat și Felix Tătaru, co-fondator SuperTeach, care dezvoltă aceste idei și într-un INTERVIU  acordat ziarului Adevărul.

Află ce se întâmplă în comunitate

Abonează-te la newsletter