IDEI NOI SI PROIECTE CONCRETE PENTRU ROMANIA PERFORMANTA

Specialiști în educație: Rolul testării elevului este de a genera feedback și evoluție, nu de a-l pedepsi


Specialiști în educație: Rolul testării elevului este de a genera feedback și evoluție, nu de a-l pedepsi

Provocările noii realități educaționale pun la încercare mii de profesori, elevi și părinți din toată țara. Tocmai de aceea, ultimele evenimente organizate de SuperTeach s-au concentrat exact pe nevoile contextuale ale profesorilor, având ca punct central necesitatea construirii unei spirale a mentalității deschise și prăbușirea spiralei mentalității închise, pe care este clădit sistemul educațional actual. În cadrul conferinței din 3 octombrie, specialiști  în educație români și străini, formatori și lideri de opinie au răspuns întrebărilor referitoare la adaptarea evaluării rezultatelor elevilor la modul de lucru în online venite din partea a sute de profesori SuperTeach.

Pornid de la principiul că evaluarea elevilor și feedback-ul oferit constant sunt parte din procesul învățării, conferința le-a oferit profesorilor exemple concrete privind modul în care pot face evaluare și testare de calitate și pot comunica permanent cu elevii prin intermediul tehnologiei, în contextul școlii online. 

”Tema care nu primește niciun fel de feedback face mai mult rău decât bine, inclusiv procesul prin care a fost făcută tema respectivă este uitat rapid”, a spus Ana Medeșan, trainer și co-creator al programelor de Managementul Carierei Didactice și Profesorul Digital din cadrul Finnish Teacher Training Center. La rândul său, Dragoș Iliescu, specialist în psihologie organizațională, profesor la Universitatea București, a subliniat faptul că ”în România, în general, în urma testării nu primești feedback, ceea ce este de neconceput, deoarece rolul testului este acela de a genera informație, respectiv feedback și astfel de a genera învățare”. 

Potrivit unui studio realizat de SuperTeach, la care au participat 616 elevi din toată țara, 82% dintre elevi spun că le-ar plăcea să fie evaluați mai des pe baza proiectelor creative, pe echipe (71%) ori pe baza portofolilor individuale. La celălalt pol, variantele de evaluare cel mai puțin preferate de elevi sunt testele individuale (41%), ascultarea online (30%) sau jurnalul (22%).

În orice proces care implică feedback, principiul de bază este acela că ”vreau să îl ajut pe cel căruia îi ofer feedback, nu să am dreptate”, spune Cristina Gheorghe, co-fondator SuperTeach, trainer în Mentalitate Deschisă. ”Mentalitatea este ceea ce impactează cel mai mult comportamentul și când oferim feedback cu o mentalitate deschisă înseamnă că ne pasă de ceilalți, de obiectivele și nevoile lor, pe când mentalitatea închisă ne face să ne concentrăm doar pe nevoile noastre, iar acest lucru va provoca celorlalți frustrare, neîncredere, renunțare. Din păcate, pandemia și toate restricțiile actuale accentuează mentalitatea noastră închisă, care se propagă în spirală către copiii noștri. SuperTeach își dorește să rupă spirala mentalității închise și să facem împreună o spirală a mentalității deschise”, a adăugat Cristina Gheorghe.

O nouă conferință SuperTeach este programată pentru 24 octombrie, când sute de profesori din toată țara sunt așteptați să discute, alături de specialiști în educație, despre ”Lidership în Educație”. 

Dacă vrei să te alături și tu revoluției mentalităților în educație, urmărește-ne pe site-ul nostru sau pe pagina de Facebook SuperTeach și descoperă mai multe despre inițiativele noastre.

Mulțumim,

Dragoș Anastasiu, Felix Tătaru, Cristina Gheorghe și Alexandru Ghiță – fondatori SuperTeach

Află ce se întâmplă în comunitate

Abonează-te la newsletter