IDEI NOI SI PROIECTE CONCRETE PENTRU ROMANIA PERFORMANTA

Vocea profesorilor SuperTeach: ”Educația este un element important în economia țării, de aceea școlile ar trebui redeschise”


Vocea profesorilor SuperTeach: ”Educația este un element important în economia țării, de aceea școlile ar trebui redeschise”

SuperTeach, proiect cu o comunitate de peste 25.000 de profesori, a realizat în luna noiembrie un sondaj de opinie pentru a afla ce părere au cadrele didactice despre închiderea instituțiilor de învățământ, respectiv despre posibilitatea redeschiderii școlilor. Educația este unul dintre cele mai afectate domenii de actuala situație, iar repercursiunile pe termen lung asupra societății în general sunt printre cele mai serioase și greu de gestionat, sunt de părere experții din educație. În acest context, 66% din dascălii implicați în chestionarul SuperTeach au spus că susțin redeschiderea școlilor, mai mult de 50% dintre ei își doresc să desfășoare cursuri offline, iar 21% dintre dascăli sunt de părere că, la ora actuală, sistemul hibrid ar funcționa mai bine decât scenariul roșu, în contextul pandemic.

La întrebările organizației SuperTeach au răspuns 1.542 de cadre didactice din toate județele țării, 96% dintre acestea predând în școli de stat, din mediul urban – 76%. Chestionarul online a fost aplicat profesorilor din comunitatea SuperTeach, în perioada 9-12 noiembrie a.c., și a avut ca obiectiv evidențierea percepției acestora asupra școlii online, în special identificarea celor mai mari provocări cu care profesorii se confruntă în scenariul roșu de școală.

„Ne bucurăm că profesorii susțin deschiderea școlilor în ciuda riscurilor implicate și a greutăților de a face ore în condițiile actuale. Prin acest lucru, nu putem să vedem decât premisa schimbării de mentalitate și faptul că profesorii se conectează cu nevoile copiilor și ale părinților. Îi felicit pe profesori că înțeleg și sunt empatici la nevoile copiilor și că sunt aproape de încercările prin care trec părinții – pe lângă faptul că le este greu să facă școală cu cei mici de acasă, părinții înțeleg care este impactul pe termen lung al acestei situații. Iată că profesorii fac corp comun cu părinții pentru dezvoltarea copiilor și a viitorului țării”, spune Cristina Gheorghe, co-fondator SuperTeach. Organizația încurajează ministerul și instituțiile responsabile să ia o decizie cât mai rapidă de redeschidere a școlilor sau să delege acestă decizie autorităților si comunităților locale. ”Descentralizarea deciziei ar putea avea un efect miraculos privind coagularea comunităților în jurul școlilor”, precizează Cristina Gheorghe. 

Lipsa echipamentelor IT și interacțiunea slabă cu elevii, printre cele mai mari provocări în scenariul roșu

De altfel, profesorii din mediul rural preferă sistemul hibrid în detrimentul celui online, având în vedere lipsa mijloacele și echipamentelor IT necesare, pentru ca elevii din aceste zone ale țării să participe la lecțiile online: ”Sunt foarte mulți copii din mediul rural, care fie nu au aparatura tehnică necesară, fie nu au conexiune la internet sau nu beneficiază de niciuna dintre cele două. Mai mult, noi predăm de acasă, cu resursele proprii (curent electric, internet, căldură, aparatură IT), deoarece la școală ni se asigură logistica tehnică pentru a preda online, dar nu și căldură”, a declarat unul dintre profesorii participanți la conferința SuperTeach din luna noiembrie.

Întrebați care este cea mai grea parte din procesul predării online, aproape toți profesorii au mărturisit că testarea și evaluarea copiilor, lipsa echipamentului tehnic necesar desfășurării claselor, interacțiunea slabă cu elevii în timpul orelor online, dar și lipsa interesului elevilor se numără printre cele mai mari dificultăți cu care se confruntă, în prezent, în scenariul roșu.

Profesorii cer susținere din partea școlilor și autorităților

De asemenea, pentru a face față provocărilor aduse de contextul pandemic, profesorii cer susținere din partea școlilor, dar și autorităților din România. Peste 40% dintre dascăli spun că-și doresc să beneficieze de echipament tehnic, 36% ar avea nevoie de traininguri pentru îmbunătățirea competențelor digitale, iar 15% simt nevoia de susținere emoțională. Totodată, potrivit aceluiași chestionar SuperTeach, 93% dintre respondenți sunt de acord că tehnologia ar trebui inclusă în procesul de predare și în viitor, în afara contextului pandemic.

Află ce se întâmplă în comunitate

Abonează-te la newsletter